Marketingová stratégia v roku 2019: PPC alebo SEO?

Autor: Michal Mesiarik | 2.1.2019 o 20:40 | (upravené 3.1.2019 o 10:43) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  132x

Podľa výskumu, ktorý sme realizovali začiatkom decembra 2018, viac ako 80% návštevníkov prichádza na webové stránky našich klientov prostredníctvom vyhľadávacích nástrojov.

Je teda vysoko pravdepodobné, že aj na webové stránky väčšiny iných firiem sa návštevníci dostanú skôr cez vyhľadávač, ako priamo.

Tento výskum poukazuje na fakt, že je veľmi dôležité, aby bola vaša firma cieľovým publikom dobre vyhľadateľná cez vyhľadávače. Čím lepšiu pozíciu dosiahnete vo výsledkoch vyhľadávania, tým väčší podiel kliknutí dokážete získať.

Ideálne je obsadzovať pozície v organických aj v sponzorovaných výsledkoch vyhľadávania. Ak sa však pýtate, či je lepšie vybrať si PPC kampane (reklamy Pay-Per-Click - sponzorované odkazy vo výsledkoch vyhľadávania s platbou za kliknutie na reklamu; napr. Google Ads, v minulosti Google AdWords) alebo optimalizáciu pre vyhľadávače, známu pod skratkou SEO, je potrebný detailnejší pohľad na výhody a nevýhody oboch prístupov. Obzvlášť na ich výkonnosť.

 

Hlavné výhody PPC kampaní

Nesporne jednou z najväčších výhod PPC je rýchlosť nasadenia kampane. To oceníte hlavne v prípade, že ste začínajúca firma, uvádzate na trh nový web alebo produkt alebo potrebujete v čo najkratšom čase získať návštevnosť na webe. Už v priebehu jedného dňa viete nasadiť svoje reklamy na množstvo vyhľadávacích výrazov a obsadzovať aj najvyššie pozície na prvej strane. Kliknutia na tieto reklamy vás v závislosti od zvolených výrazov, veľkosti konkurencie a skóre kvality môžu stáť od niekoľkých centov až po niekoľko eur.

Pre optimálne fungovanie kampane je potrebné správne ju nastaviť, čo môže byť náročná úloha. Vo väčšine prípadov bude zrejme najlepšie najať si PPC špecialistu alebo digitálnu agentúru. To môže znamenať, že prevádzkovanie PPC kampane bude dosť nákladné.

 

SEO a cesta na vrchol

Je až viac ako 8-krát vyššia pravdepodobnosť, že vaši potenciálni zákazníci kliknú na organické výsledky vyhľadávania, ako na tie platené. To je priepastný rozdiel vo výkone medzi organickými a sponzorovanými výsledkami. Platí pri tom tiež pravidlo, že najväčší podiel kliknutí získavajú najvyššie organické výsledky.

Pravdepodobnosť, že dôjde ku konverzii (napr. odoslanie dopytového formulára, kliknutie na definované tlačidlo, zobrazenie určitej podstránky a pod.) je pri návšteve webu z PPC 1,5-krát vyššia, ako pri návšteve z organických výsledkov vyhľadávania. Je to spôsobené tým, že text reklamy aj samotná vstupná stránka sú spravidla inzerentom optimalizované.

Pri pohľade na tieto čísla, je možné vyvodiť záver, že pravdepodobnosť zužitkovania príležitosti z organického vyhľadávania je 5,66-krát vyššia, ako príležitosti získanej z plateného vyhľadávania. Je teda logickou voľbou, že z dlhodobého hľadiska je dôležitejšie zameriavať sa na získavanie organickej návštevnosti.

SEMPO - organizácia Search Engine Marketing Professionals, odhaduje, že 87% výdavkov firiem sa vynakladá na PPC a iba 11% na SEO. To je viac ako 8,5 miliardy eur vynaložených na PPC voči len 900 miliónom eur vynaložených na SEO. Firmy do SEO - stratégie, ktorá je viac ako 5 krát účinnejšia v porovnaní s PPC, investujú len 1/8 mediálnych výdavkov! Je ťažké pochopiť, ako môže manažment firiem vynakladať tak obrovské náklady na PPC kampane, napriek vedomiu, že ​​SEO je mnohokrát výkonnejšie a celkovo prináša vyššiu dlhodobú hodnotu.

 

Len žiadne unáhlené závery

Netvrdím, že vo svojej marketingovej stratégii nemáte využívať PPC. Obzvlášť v začiatkoch vašej firmy. Bez pochýb je to skvelý spôsob, ako propagovať vašu firmu a budovať povedomie o vašej značke. Aj pri časovo obmedzených ponukách alebo špeciálnych príležitostiach je PPC efektívnym spôsobom, ako získavať zákazníkov.

PPC je vo všeobecnosti tiež vhodnejšia pre firmy predávajúce produkty, v porovnaní s firmami poskytujúcimi služby. Obvykle v takýchto prípadoch PPC používame na retenčné, podporné a brandové kampane.

Pri všetkých typoch klientov nasadzujeme aj PPC inzerciu a testujeme jej účinnosť. Pokiaľ sa ukáže, že je len stratou peňazí, prevádzku PPC kampaní obmedzíme. V niektorých prípadoch necháme v prevádzke iba brandové kampane, prípadne kampane zamerané na konkurenciu.

 

Zistite, ako na tom je váš web

Nie je možné vypracovať sa na popredné pozície vo výsledkoch vyhľadávania cez noc. Kvalitné SEO je nákladovo efektívnejšie a jeho dlhodobý prínos je preukázateľne vyšší v porovnaní s PPC. Všetky tieto skutočnosti naznačujú, že aj vaša spoločnosť by mala venovať viac pozornosti a prostriedkov optimalizácii pre vyhľadávače.

Ak chcete zistiť, ako sa darí vášmu webu v organických výsledkoch vyhľadávania, stačí si objednať bezplatný SEO audit. V priebehu 2-3 pracovných dní dostanete e-mailom ucelený prehľad o tom, ako na tom ste v porovnaní s konkurenciou. Súčasťou reportu je sumarizácia technických netostatkov, ktoré je potrebné opraviť.

Aké sú vaše skúsenosti v tejto oblasti? Myslíte si, že PPC je lepšia voľba a prináša väčšiu hodnotu ako SEO? Podeľte sa o svoje skúsenosti.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Dobré ráno

Dobré ráno: Na generálnej prokuratúre sa vyplavuje špina

Čo sa dialo na generálnej prokuratúre.

ANALÝZA

Mayová prežila ďalšiu skúšku, no súboj štyroch sa nekončí

Premiérka musí sľubovať, ale nemá kam uhnúť.


Už ste čítali?